14 Temmuz 2010 Çarşamba

Çocuktan Al Haberi


Benim bile top oynadığım bir takım Demirspor. ortaokul zamanında seçmelerine gidip çağırılmıştık arkadaşlarla. onlar gitmese gitmezdim bende. sonra biri kağıtspora gitti, beni almadılar. sonra demirsporda takımada giremeyince futbol hayatıma noktayı koyup basketbola geçmişliğim var.
O zaman Zeki hoca vardı. Hala o varmış Demirspor başında. büyük istikrar. 15 yıldır aynı takımı çalıştırıyor demekki, fazlasını bilmem.

Burak Okumuş için öyle olmamış. Futbolu bırakmamış koşmuş peşinden. 1994 doğumlu Burak futbola her çocuk gibi mahallede, sonra bir futbol okuluna giderek başlamış. İlköğretiminde okul takımıyla yaptıkları maçları izleyen Zeki Hocanın dikkatini çekmiş ve takıma çağırmış. 95 evler fatihspor'un 6 yıl genç takımlarında oynadıktan sonra Demirspor'a transferi böyle olmuş. Zeki hoca için torpilli olmazsan oynatmaz diyenler tanıyorum. Hatta bir arkadaşım lisansını Demirspordan alabilse karabükspor'a transfer olacaktı. Lisansını alamdığı için kavga etti ve tekrar Demirsporda da oynayamadı. Biraz Şans biraz torpil gerekiyor bazı şeyler için. Çünkü 95 evler fatihspor'da oynarken ayağı kırılmış ve 1 yıl futbol oynayamamış. Bu sakatlık sonrası tekrar ısrarla devam etmesi başarısını açıklıyor aslında. Çoğu aile ayağı kırılan çocuklarına halı sahayı bile yasaklayabilirler.

Demirsporla 16 yaş altı Türkiye Şampiyonasında Final oynamış. Forvet arkası ve Sağ kanatta oynuyor ve yeteneğiyle takımların dikkatini çekiyor. Arda Turan'ın kendisinden tek eksiği olarak, ondan az koşması olarak görüyor. Şimdi Bursaspor ile anlaşmış. İlimizden çıkan bir değer daha belki ilerde Bursaspor altyapısının ürünü olarak bilinecek. Eskiden Bursa - Antep gibi takımlar ilgilendiğinde bu gençleri takıma kazandırabiliyorduk en azından. Yani o takımlar fark etmese kimsenin umrunda olmuyordu. Şimdi onu bile beceremiyoruz.

Kocaelispor için söyledikleri tokat gibi aslında, yüzümüzün düşmesine sebep olan. mağlubiyette dahi boynunu bükmeyen taraftarı en çok üzen şey. “Kocaeli'de altyapıya en fazla değeri Demirspor veriyor. Demirspor'da çok iyi günler geçirdim, çok şeyler öğrendim. Benim için Demirspor iyi bir vitrin oldu. Şuanda profesyonel takımların transfer listesindeyim. Kocaeli'de belki başka bir takımda oynasaydım, şuan bu başarıyı yakalayamazdım. Kentimizin markası Kocaelispor'un durumu ortada. Orada olsaydım, belki ben de birçok arkadaşım gibi futbolu bırakma aşamasına gelecektim. Kocaelispor, yapılan yanlışlar yüzünden, benim gibi gençlerin hayalinden artık uzaklaşıyor. Hayal edilen bir takım olmaktan çıkıyor”.



Gerçekler gün gibi ortadayken, hala forumlarda kombineler hakkında bin lira olsun diyenler, biz herkesten büyüğüz diye kendilerini kandıranları gördükçe daha da kötü yerlere gideceğiz gibi geliyor bana. Kahroluyorum.

2 yorum:

umit dedi ki...

"Hayal edilen bir takım olmaktan çıkmak." cümlesi ile biz tanımlanıyoruzya artık nedesek boş...

Dobrowski dedi ki...

demirspor bile bize tercih edilir olmuş.