28 Eylül 2009 Pazartesi

Allah Sonumuzu Hayır Etsin ...

Adanaspor maçında arkadaşlarım deniz tarafı kale arkasına çağırdılar, maçı orada izledim.. Maç esnasında Paşa Grubu'nun olduğu yerde olaylar çıktı, tribün bir anda karıştı..

Bu akşam ki Giresunspor maçında maraton tribünündeydim, Hodri Meydan Grubu'nun içinde maçı izledim.. Maç esnasında Hyundai kale arka tribününde bulunan Paşa Grubu'nun içinde yine kavga çıktı, bu defa olay tüm kale arkaya yayıldı..

Neyse maç iyi kötü bitti, arkadaşlarla vedalaştıktan sonra 1 arkadaşımla beraber Yahyakaptan istikametine giden minibüsün birine bindik.. Daha bismillah; Buz Pateni pistinin orada ki üstgeçitin yanında minibüs durdu.. Şoför amcam para vermeden binenlerden para istemeye başladı, bu bir 5 dk kadar sürdü.. Ön tarafta ayakta gençli çocuklu 15-16 yaş civarında 15 kişi kadar vardı, arka tarafta da bir 10 kişi vardı.. Ön tarafkiler çarşı gençleri, arka taraftakiler Paşa ve Kanlıbağ tarafında oturanlar.. Ön taraftakilerden biri arkadakilere verin lan paraları gibilerinden 3-4 defa bağırdı, arkadan karşılık falan gelmedi.. Kimisi para verdi, kimisi param yok falan mevzu kapandı..

Minübüs hareket etmeye başladı leş gibi bira kokan, hap muhabbeti yapan, sağa sola salça olan, küfür karışık yüksek sesle konuşan grup İzmit Merkez'de Meslek Lisesi'nin önünde indi.. Daha öncesinde Merkez Bankası'nın orada da arkadaşım indi minibüsten..

Neyse bunlar inince arka taraftan Kanlıbağ ve Paşa tayfası minibüs boşalınca öne doğru geldiler.. Para muhabbetinde ki bağırmadan ötürü olsa gerek içlerinden birisi ''kalabalıklardı, elbet denk gelir bi yerde'' muhabbeti yapmaya başladı.. Neyse inecekleri yere geldiler, şoför amcam durdu bi anda minibüste pata küte sesleri.. Dışarıdan 7-8 kişi minibüsü tekmelemeye başladılar.. Hatta birisi minibüsün şoför mahalinde ki kapısına vurup aç sana lan kapıyı demeler, camdan şoföre vurmalar; içlerinden 1-2 kişi de arkadaşlarını yatıştırmaya çalışıyorlardı..
Şoför amcam da ben bunların yüzünden maça gelmiyorum işte gibi söylenmelerle yoluna devam etti..

Hani bir laf vardır; yapmadığım birşey için suçluyum, kendimi suçlu görüyorum diye.. Aynen öyleydim bu akşam hatta fazlasıyla..
Para toplama muhabbetinden tutun da minibüste ortamı rahatsız etmeden, şoföre ve minibüse saldırmalarına kadar..

Tek başıma olduğum için sessiz kalmayı yeğledim, çünkü içlerinden ne birilerini tanıyorum ne de onlardan beni tanıyan var.. ''Ahmet yapmayın ayıp oluyor, Ali sessiz olun vs.. '' desem.. Desem de olacağı minibüse ve şoför amcama hiç yokken olan şey gibi olurdu.. Minibüsün içinde kalabalıkta kim vurduya giderdim belki de..

Ama sonunda yaptığım hatanın yüzünden, yaşadıklarımı gördüğümden, sessiz kaldığımdan vicdanımla başbaşa kaldığımda içim içimi yedi ve hala da yemek te.. Maalesef bu olaylar olurken bir de bayan Kocaelispor taraftarı vardı bu olaylara şahit olan.. Sanki benim yüzümden minibüs o şekilde rahatsız edici hale geldi, kavga sanki benim yüzümden çıktı tribünde, sanki şoföre benim yüzümden saldırdılar gibime geldi..

Geleceğimizde ki gençlere, Kocaelisporumuzun gelecekte ki taraftarına bakınca utandım; biz bu muyuz, böyle mi olmalıyız diye..?

En fazla da sesimi çıkartmamamdan ötürü, tek olduğumdan benden 8-10 yaş küçük bana göre çoluk çocuk sayılabilecek gençlere prim verdiğimden, istedikleri gibi minibüste at koşturduklarından dolayı KENDİMDEN UTANDIM..

Çok değil; bir 10 sene önce ki ortama bakıyorum, bir de şimdi ki ortama..

Ne adam gibi maçını izleyen kalmış(tribün kavgası), ne adam gibi sessiz sedasız kimseyi rahatsız etmeden yolculuk eden kalmış(geleceğimiz dediğimiz gençlerimiz), ne büyüğe saygı kalmış (babası yaşında ki adama 8-10 kişi dalanlar), ne de sonunda ne olacağını düşünmeden hareket etmeyen delikanlı kalmış (ben).. Yazık ki ne yazık halimize.. :(

ALLAH SONUMUZU HAYIR ETSİN..


Tamer ARSLAN

2 yorum:

Hodri Meydan dedi ki...

Birçok insanın tribünden soğuma sebepleri işte bu gibi tipler, Kocaelispordan demiyorum dikkat ederseniz tribünden soğuttular insanları. Sadece kale arkasaındaki paşalılar değil bu tiplerden her semtte var. sağa sola salça olanlar maça sırf kendini tatmin etmek olay çıkarmak için gelenler yüzünden gerçek taraftarlarımız soğuyor tribünlerden. bir an önce önlem alınması gerekiyor bu duruma. Bunun içinde herkesin sözünü dinleyeceği bir lider lazım tribünde. İsim vermeye gerek olmadığını düşünüyorum zaten kim olduğunu herkes biliyor.

Dobrowski dedi ki...

dün akşam şu yazıyı okuduğumdan beri tamer in halini düşünüyorum. ona üzülüyorum bi yandan. diğer yandan takımın hali o kadar canımı sıkmıyor ama bu rezillikler çok canımı yakıyor. takım amatöre düşse nolur? biz yine orda oluruz ama sen şampiyonlar ligini de kazansan böyle adamlar tribünde olduğu sürece ne zevk alabilirsin ne rahat maç izleyebilirsin.

liderlik mevzuunda çok haklısın. eskiden tribün böyle değildi. şimdi kale arkada bi kavga çıkıyo maratondakilere "bakmayın o tarafa" diye bağırılıp tokmak fırlatılıyo bakanlara. daha ne olsun.. :/