2 Mart 2009 Pazartesi

Bursa'nın ufak tefek taşları...

Photobucket

iki takımda fubol oynamadı. biz bank asya'da Kayhan Çubuklu zamanın oynadığımız oyuna benzer bi oyun oynadık. Defans şişir, sekerse forvet bitir. olmadı dönen topu almaya çalış. sanki pas yapmak günah filan. Uzun atılan toplarda Akeem koştu peşine ama zaten boyu kısa kafa toplarını alamadı. bursa defansıda sektirmeyince pek pozisyon olmadı.

Bursa Sercan'ı kaçırmaya çalıştı. sağılsun bursa dan kiralanan Emrah Kiraz defansın içine etti. hiçbir topa düzgün müdahale edemedi. ayağına gelen topu ıska geçti. tribünde millet kafayı yedi.

maça epey kalabalık gittik. sağolsun KOSTAD biletleri ayağımıza kadar getirdi. tabi bursa'ya şahsi giden araçlar oldu hatta minibüs tutup gidenler vardı onlar bilet bulamadı. stadyumda bilet satışı olmadı deplasan tarafı için. bazıları bursa tarafına girip öyle izlemiş maçı.

bursa polisi 3 kere bilet kontrolü yaptı. 3 ayrı noktada bekletildik. nedir bunu mantığı? ancak eziyet olmalı? Nazi kampı gibiydi dün. demirlerle çevrili bi kafesin için aldılar bileti olanları. ordan yürüdük stada stad kapısında yine bi polis birikmesi var içeri almıyorlar. içeri dediğim stadın giriş kapısına gitmeye çalışıyoruz henüz. orda yine bi bilet kontrolü. stad kapılarına geldik artık içeri gireriz ümidi taşıyoruz maça 10 dakka kalmış. dışarda bin tane adam var. kafadan 20 dakka kaçırdık diyoruz. neyseki stadyuma başka bi giriş kapısını açıyorlar ilk 7 dakikayı kaçırmış oluyoruz sadece. o kadar emniyet noktasında bilet kontrolü yapılıyor ama stada girerken aranmıyoruz.. dün en az 1000 polis benim biletimi görmüştür. o kadar yani..

tribüne girip kalabalığı gördüğümdeki o mutluluğun tarifi yok!.. başkan Serhan Gürkan da tribünde bizle izliyor maçı. tribün çok kalabalık ama ilk yarı pek sağlam bağıramıyoruz. millet birbirini arıyor hala. içeri girme telaşı var filan. hemde beklenmedik şekilde güneşli hava. aç susuz üstüne golde yiyince çöküyoruz. ikinci yarıda takımda biraz hareketlenme var tribünlerde biz coştuk. bursa nın kapalı kale arka yine iyiydi. sesleri o kadar gelmedi ama o atkı şovları gerçekten güzel.

artık ümidi kesmiş bi sigara yakmaya çalışıyordum. millet üstüme atladı "gooolll" diye. ben görmedim golü filan ama yanımdakine sarıldım zıpladım.. arkamı döndüm bi baktım stada bizim tribünden koltuk yağıyo stada. lan niye atarsınız?!! mal mısınız arkadaş? böyle mi sevinilir? içimizdeki adapazarlılar mı bunlar? salak madem atıyorsun kendi arkadaşının kafasına niye atarsın? atanları hemen uyardık onan sonra yine omuz omuza çıldırdık. maç bitti biz hala bağırıyoruz. bursalılar "körfez kümeye" diye bağırdılar biz alkışladık. dışarda kaçanın... diye bağırdılar biz yine alkışladık.

ama yok. o kadar iyi niyet şeysi yaptı KOSTAD ama yok! zamanında beşiktaş kupa maçında bizi destekleyen adamlar gelip maç sonrası otobüsleri taşladı. hani bu işleri ufak çocuklar yapar genelde ama bursada koca koca adamlar ellerinde taşlar yol kenarlarında! ne zorunuz var abicim? anlatılan adamın biri taksi tutup gelmiş yol kenarına bildiğin ticari taksi. eşşek kadar adam taş atıp kaçıyor. lan yaşından başından utan eşşolusu..

Ozan başkanla benim oturduğum koltuğun camınada bi taş geldi. cam patlamadı iyi sıyrıldık. ufacık delikten deli gibi soğuk geldi. komple kırılan camı olan otobüsler vardı. onları düşünüdükçe epey sövdüm taş atanlara.

romaşenko 90+3te nerdeyse orta sahadan gol atmış 3 puan almışlardı izmitte. nerden attı göremedim ama sağolsun Hamza yine 90+da attı golü. olsun 1 puan. boynu bükük dönmedik oralardan..

10 yorum:

Adsız dedi ki...

gökmen kardeşim, dışarıda kalan taraftardan yeterince söz etmemişsin. dediğin gibi ben de kapalı kale arkasında maç izleyenlerden biriyim. şu atkı şovu olan bölüm. benim merak ettiğim sizin ayağınıza kadar gelen biletler neden bize ulaşamadı. diyeceksin ki kostad' ın sizden haberi yoktur. peki maçtan bir gün öncesinde bütün gazetler biletlerin bursada satılacağını söylerken, maç günü biletler nasıl izmit' e gelir. hadi geldi neden duyuru yapılmaz. dışarıda yaklaşık 300-400 taraftar kaldı.stad dibinde radyodan dinlemişler maçı arkadaşlar. polis o ilk telörgülerden dışarı bir adım attırmamış. nedir bu adamların günahı. kostad ya da hodrimeydan ile herhangi bir bağları bulunmaması mıdır? maçı izleyemediler ama maçı izleyenlerle beraber geri döndüler. maçı bursa tribünlerinden izleyen bizler ise ne yenilen gole üzülebildik, ne de atılan gole sevinbildik. nasıl bir duygu olduğunu anlatamam yaşamak lazım. maçtan sonra oyobüsümüz bozuldu ve bu arada memurlarla muhabbete başladık. konuştuğumuz sivil memurun bursa emniyet genel müdür yardımcısı olduğunu uzun bir konuşma sonrasında anlayabildik. ve bize söylediği şey; izmit'ten gelen talimata göre stada hiç bir biletsiz seyircinin alınmaması yönündeymiş. çok gücüme gitti. çok iyi niyetliydiler ve hiç bir kötü davranışta bulunmadılar. buradan kostad ve hodrimeydanı kınarken bursa polisine çok teşekkür ediyorum. saygılarımla..

Adsız dedi ki...

bir şeyi söylemeyi unutmuşum afedersin. son dakika gölü sonrası koltukarı kırıp sahaya atanlar için " içimizdeki adapazarlılar " diye bie benzetme yapmışsın. yaklaşık 30 kişilik grubumuzda ne yazık ki ben de dahil olmak üzere 9' u adapazarlıydı. ama geri kalanın hepsi ne yazık ki izmitli değildi. adalıların ikisi kongre üyesi, altısının da kombinesi vardı. sanırım kocaelisporluluk lafta bitmiyor, yürekte bitiyor. bilmiyorum kapak olur mu?

Dobrowski dedi ki...

adapazarlılar derken sakaryasporlu olsa bunu yapmaz demek istedim. yoksa kimliğinde sakarya yazan adamla yanyana izledim ben maçı. gol olunca ona sarıldım. koltuk atma olayının ne kadar saçma ve gereksiz olduğunu anlatmaya çalıştım öyle diyerek.

bilet olayında haklısın. önceki güne kadar bütün gazetelerde biletler maç günü stad gişesinden satılacak dendi. hatta buradaki biletixten bile alamıyordun biletini. madem böyle bi bilet organizasyonu yapacaklar bütün biletleri almaları yanlış. gişelerdende bilet satılmalıydı. illa deplasmana otobüsüyle mi gitmeli insanlar maça. kendi arabasıyla gelen. bursada okuyan v.s. bursada yaşayan kocaelisporlular bilet alamadılar işe. iyi niyetle yapılmış bi iş ama hatalı.

maçı bursalıların içinde izlemek çok kötü olmalı gerçekten üzülüm kardeşim..

Adsız dedi ki...

o zaman koltuk kırıp atanlara " içimizdeki gerzekler diyelim". neden gerzekler, çükkü; koltukların faturası direkt olarak kocaelispor kulübüne finanse ediliyor. yani kulübe zaten yeterli para akışı sağlanamazken, para sağa sola akıtılıyor. bir de yağmalanan dükkanlar var. zannetmesinler sakın dükkan sahibinin zarara uğradığını. çünkü zarar tespit edilip faturası tekrar kulübe gönderiliyor. ve adam istediği miktarı belirleyip kulübümüzden istediği parayı alıp krizi atlatmasına yardımcı oluyor. afferin bize.......... ama bilet olayında kesinlikle sana katılmıyorum. ben iyi niyetli bir yönetici olsam biletleri mactan 2-3 gün önce alır, duyurumu yapardım. kesinlikle büyük rant var. inşallah böyle bir olay bir daha olmaz.

Yigit dedi ki...

Mac gunu Bursa gişelerinde de bilet satıldı,zaten zorunlu satılması federasyon tarafından.Ancak şanslı bazı arkadaşlar alabilmiş,gerisi Bursalılar tarafından karaborsaya düşürülmüş.

Dobrowski dedi ki...

bunu bilmiyordum yiğit. sağol bilgi için.

Yigit dedi ki...

Ne demek Kandıralı..
Bu arada izmit'ten ne talimatı gelecek allah aşkına rue? Kim niye kendi taraftarının girmesini istemesin? Biletler alınmasaydı da Kartal'daki gibi izdiham mı yaşansaydı..?
Koltuk kırılması olayı da düpedüz saçmalık,Gs macında gol atınca sahaya şişe atar,Bursada koltuk atar...ama ne yapabilirsin ki atıyolar işte..

aZaZeL dedi ki...

birkaç yıldır işim nedeniyle bursada yaşıyorum tespitler doğru. sadece deplasman taraftarına değil bursa taraftarınada aynı muamele yapılıyor... kontrol kontrol canından beziyor insan...
taşlama olaylarına falan gelince yaparlar... bir fener maçı günü sokakta fener formasıyla dolaşan 8-9 yaşlarındaki bir çocuğu eşşek kadar, götündeki kıllar pişmaniye adamların sıkıştırdığını gözlerimle görmüşlüğüm vardır... her yerde var bu hayvanımsılardan...

Adsız dedi ki...

yiğit kardeşim, talimat olayını bursa emniyet genel müdür yardımcısı ağzından duydum. yalan veya doğrudur bilemem ben. sabah 8-9 gibi sivil araçlarıyla giden yaklaşık 10 samimi arkadaşım var. onlar ne gişede ne de karaborsada görebilmişler bilet. zaten biz yola daha yeni cıkmışken haber geldi bilet olmadığı yönünde. hangi gişe hangi karaborsadan bahsediyorsun. hem izdiham yaşanmadı mı? maçı ks tribününden izleyenler ne gördü ki? bir de dışarıda kalanlara neler çektiklerini sorun. bursada bütün biletler izmitten gelen arkadaşların ceplerindeydi.kontrol olayına gelince adamlara hak vermemek mümkün değil. her gittiğimiz yerde olay cıkarıyoruz. biraz durulmamız lazım. neden saracoğlu,sami yen veya inönü de kavgalara yılda bir kaç kez bile rastlayamazken, bizim her macımızda olay cıkıyor anlamıyorum.

Yigit dedi ki...

Rue benim de arkadaşım sabah erkenden Bursa'daydı,4 kişi biletlerini aldılar.Yani şimdi gözümle gördüğüme inanmayayım mı? Ama dediğim gibi çıktığı anda düşmüş biletler,o arkadaşımla konuştuktan yarım saat sonra başka bir arkadaşımla konuştum,bilet falan yok hepsi karaborsada 30 liraya satıyolar dedi.