9 Şubat 2010 Salı

Sigara içmek yasak! Tecavüz serbest

Şimdi başlığa bakıp "ne diyor bu adam? Takım sapıtınca, bu da mı sapıttı?" diye düşünenler olabilir. Ne diye böyle şeyler yazıyorum açıklayayım.
Az önce Kocaeli'nin yerel gazetesi olan BizimKocaeliye bakayım dedim. Bir haber: "İnternette Tanıştığı Kıza Tecavüz Etti" diye. Ulusal basın gibi böyle haberlerde götü başı açık kadın resimleri koymak yerine, haberi yazıyor yerel gazeteler. Neyse haberi okudum, çocuk suçunu itiraf etmiş jandarma almış hapse atılmış. Buraya kadar her şey kurallara uygun gidiyor. Adalet mekanizması çalışmış (şaşırtıcı aslında).
Haberin altında yorumlara baktım. O an "Yok Ebesinin ... Ali Sami" dedim. Öyle insanlar varki, neredeyse tecavüze uğrayan kızı suçlu bulacaklar. neredeyse biraz hafif kaldı. Mesela şu yorum:
arkadaşlar bence kızlar kurnaz sen internette tanıştığın insana sana tecavüz edecek kadar yaklaşırsan son böyle olur kimbilir onu daha kaçkişi taciz etmiştir ama ihale ona patlamıştır bence sorun yok hiç şaşırmadım....

Lan sen nasıl bir insansın?! Sen insansan ben hayvan olmak istiyorum. Her şey boktan gider mi lan bir insanın hayatında?

Yeni elbise alıyorsun ilk giydiğin gün yağmur-çamur oluyor, takımın küme düşmeye çalışıyor, cehalet, ikiyüzlülük, sığlık, aptallık yıldırdı.
okuduğunu, dinlediğini anlamayan insnalarla karşılaşmaktan bıktım. üstelik bunlar bu ülkenin güzel insanlarını aritmetik olarak ezecek çoğunluktalar. üstelik sayıları geometrik olarak artıyor.
Bindiğin dolmuş arıza yapıyor şoför 10 dakika uğraştıktan sonra; siz şu araca binin, diyor ve mülteci gibi gidiyoruz.


Arabayı yıkatıyorsun, güneş kapanıp peşine hemen yağmur yağıyor, ordan da patlıyorum. Yemek söylüyorsun "abi döner az kaldı ben sana şundan vereyim.." tatlı diyorsun; "o sana yaramaz abi taze değil" diyor. tanıdık ya. çay istiyorsun, taze değil. sonunda dün akşam iskender yemeye diye gittiğim yerde az daha kahve içecektim.
Bu hafta sonu sevgililer günü var izmit dışında olmam gerek ve aynı gün saha kapama cezası bitiyor. Lanet olsun diyor bir sigara yakıyorum. henüz o yüzden ceza yemedim ama arabada evde içiyorum sigarayı. bırakma çabalarım sonuç vermedi zam geldi sigaraya ben tekrar başladım.

2 yorum:

Manuel Calavera dedi ki...

Bazen hayat ustune ustune gelir, takma kafana. O gazete alti yorumlari da okuma diyecegim ama elde degil, vicdan sahibi insan hem okur, hem uzulur

Dobrowski dedi ki...

teşekkür ederim. üstüne başka şeylerde oluyor postu yazdıktan sonra. ama ne yapalım "bi cenabetlik bende var galiba?" demeye başladım