16 Şubat 2010 Salı

Dumitru Stingaciu


Bir takıma bağlanma sebepleri bir futbolcu, bir maç daha sonra anlayabileceğiniz bir olay olabilir. Benim için onlardan biridir Stingaciu.

Hangi taraftara nasip olmuş takımının kalecisine şut çekmek? İnanılmaz şanslı hissediyorum kendimi. O dönem Kocaelispor Basketbol (şimdi böyle bir şey kalmadı) okuluna gidiyorum. Antrenmanları Sefa Sirmen tesislerindeki kapalı spor salonunda yapıyoruz. Antrenman giriş-çıkışlarında hep etrafı keserdim, futbolcular nerededir diye. Bazen onlarda antrenmanda olurdu oturur izlerdim.
baktım Stingaciu kalede biri şut çekiyor (tanımadığımdan hatırlamıyorumda kim olduğunu). demek ki futbolcu değildi o şutu çeken, Antrenör olabilir. şut, bildiğin alıştırma şutları. Ben kenarda bakarken gaza gelmiş açık kapıdan içeri sahaya dalmışım. o sırada topun biri benim olduğum tarafa geldi. bende durup topu atarmışçasına şut çektim Stingaciu abime.! tabi kaleyi tutmadı. hala o kazmalığım devam eder.



Vanspor dan gelmişti bize. Dev gibiydi, saçları ise farklıydı. İlgi çekmişti tabi. Saçma sapan goller yemesine rağmen (o zamanlar ilk kez duyardık acaip küfürleri tribünde; "Vanda böyle seyirci mi gördün mua goyyum" diyen çok adam gördüm) olmayacak topları da çıkarırdı. tribüne oynamayı severdi, tribünde onu. Hani her kalecinin yaptığı bizim "fotoğraf çektirdi" dediğimiz hareketlerini her maç görürdük. 4 sezon oynadı bizde, sadece Kocaelispor da değil Türkiye Futbolunda iz bıraktı. Türkiye de oynamış en iyi kaleciler arasındadır. Benim için en iyisidir. Şimdilerde kaleci antrenörlüğü yaparmış ülkesi Romanya nın FC Unirea Urziceni takımında. Biz bu haldeyken zor ama umarım yollarımız yine kesişir.

3 yorum:

Robaggio dedi ki...

Onunla ilgili maç anıları unutulmaz tabii ki ama senin anın ayrıca güzelmiş hoş ben olsaydım Sti falan dinlemez doksana çakardım ama neyse üzmemişsin adamı en azından :))
Sanat Sokağı'nda görmüştüm bir keresinde sokak lambası kadar boyu vardı, pek severdik güzel dönemde geldi, güzel gitti valla güzel adamdı iyi ki hatırlattın bunlarla avunalım bari ne yapalım..

Dobrowski dedi ki...

bunlarla avunalım, aynen öyle. elden bir şey gelmiyor başka. güzellikleri hatırlamak lazım biraz.

mgaltan dedi ki...

hem gerçek hem de mecaz anlamıyla "büyük" kaleciydi vesselam... "kalecinin bir libero gibi çıkıp topu kesmesi" tabirinin uygulamasını kendisinden çok kez görerek hafızama kazımıştım. bir de hangi maç olduğunu hatırlayamayacağım ama degaj ile asist yapmışlığını da görmüştüm.