6 Nisan 2009 Pazartesi

Körfez Kilitlendi Dondu Kaldı


Anklaragücü: 4

Kocaelispor: 0



Fanatik aldım bu sabah. bizim maçın ertesi günü alır bi haber ararım. bilirim ufacık bi köşe saçma sapan bi haberle anlatacaklardır maçı ama yinede gider alırım gazete. Bu sabah elime aldım 6. sayfada "Körfez Dondu Kaldı" diye manşet atmışlar. hemen "ne donup kalması? kilitlendi dondu kaldı" dedim içimden. Yılmaz Erdoğan'ın Bana bir şeyhler oluyor oyununu izlediyseniz durumu daha iyi anlarsınız.(izlemediyseniz bi cd bulup izleyin)

Yaklaşık 2 haftadır hastaneye git-gel koşturduğum için maça gidip gitmeyeceğim belli değildi. cuma akşamı gitmeye karar verdim. biletix'e bi baktım biletler tükenmiş. 990 kişilik yer ayrılmış rakip taraftar için. ne yapalım ne yapalım derken gidip tribüne girmeye çalışırız, olmadı ankaragüçlülerle izleriz maçı dedik.

cumartesi ankara'ya gittik kızılay da üni-kostad ankara ekibini bekledik ama bi tek Baturman geldi. kimisinin haberi yokmuş sonradan maç öncesi görüştük. Meclis parkında piiz yaptık. makara kukara derken 23:30 gibi eryaman otobüsüne bindik kızılay dan. Eryaman dediğin ankara değil. öğrenciyken oturdum 2 sene. kızılay'a gidecekleri zaman "ben ankara'ya gidiyorum" diyordu insanlar. 1 gibi eve vardık. İzmit-Kandıra gibi bi mesafe. otobüste kafamız güzel milleti rahatsız ettik ama çoğunluk bizi dinleyip güldü. kızın biri baktım yüzünü kapatıyordu gülerken. sarhoş bi dayı vardı yanımızda uyuyan ve uyurken zikir çeker gibi kafayı öne arkaya sallayan. uyanıp "neredeyiz?" diye sorduktan sonra hemen durdurma düğmesine basıp otobüsten indi. inerkende "taksiyle geri dönücez artık" diyordu.

Sağolsun Baturman başkana 2 kişi geliyoruz dedikten sonra 2 kişi daha eklenince gece mülteci gibi üst üste yattık. ertesi sabah kızılayda bi kahvaltı sonrası stadyuma yapıştık biz 4 bileti olmayan. Kocaelisporlular vardı satadın etrafında saat 11gibi. bilet sorduk onlarda da yokmuş. maratona gireceklermiş. bizim elimizde 3 kale arkası bileti vardı ama orda gecekondu içinde izlemek istemedik. bizde maratona girelim diye bilet almaya gittik. bi baktık numaralı tribün bileti 3lira (evet evet üç türk lirası) apışıp kaldık. haftaya bjk maçında ismetpaşa numaralı tribünü 120 lira olur. siz hesap edin artık..

tribüne 1 saat önceden girdik. maç öncesi suni çimi ıslatıp durdular. hava çok sıcaktı. tribünler maç saatine kadar epey doldu. saatli kale arkasında 990 kişilik Kocaelispor taraftarı yani bizim olmamız gereken yer doluydu. yan taraflarındaki tribünler bomboştu. Ankaragücü İzmit'e geldiğinde ek yer verilmişti bizim yönetim tarafından. biz mal gibi kalmıştık orda. yine bi yönetim acizliği. şeklini koyup ek yer ayırtamadı.. zaten başkanın cezası bitip şeref tribününe gelmesiyle bu maçın kaybedilmesi arasında bi bağlantı olmalı...

maça ankaragücü çok hızlı başladı. isteyen taraf onlardı. daha ilk saniyelerde belli oldu. Hikmet Karaman yine çok iyi gazlamış futbolcuları. kenarda bi dakika durmadı. hep el kol hareketleri, bağırıp çağırmalar futbolcularını uyardı. hata yapanı alkışladı, moralini bozma imajı verdi. zaten ben maça çok bakmadım. o yüzden gidin özetini izleyin (korfez.org forumdan "Ankaragücü-Kocaelispor maç özeti röportajlar" link teşekkürler beyzone_41 )

ayağa kalkmayan pkk olsun diye bağırma dışında pek ayağa kalkmadım. o yüzden göremedim bazı pozisyonları zaten 3-0dan sonra çıktık stadtan. 4 olduğunu otoparka gelen seslerden anladık.

Ankaragücü her topa koştu, önce bastı biz defanstan top çıkaramadık. orta alanda Nsumbu çok iyi top yapıyordu kaç maçtır o bile çok kötüydü dün. orta alandaki Nsumbu ve Levent Kartop'un ayağına ne zaman top gelse hemen arkasında bacak vuran, vücut koyan, omuz atan bi ankaragüçlü vardı. onlar da topları ya kaybettiler ya kötü pas attılar. sağ ve sol beklerimize hemen kanatlardaki adamlar, olmadı forvetler baskı yaptı. topu alır almaz ya ayaklarından çıkardılar, ya kaptırdılar, ya geri döndüler. defansın göbeğindeki Muhammed ve Sadiqov da çok iyi pas yapamadıklarından topun hakimi ankaragücü oldu. ileri atılan toplarda Taner etkili olamadı. Deplasman otobüsüyle dönerken Değirmendere tayfadan bi elemanın yaptığı yorum çok hoşuma gitti. "taner televizyon futbolcusu olma yolunda" hiç mücadele etmez mi adam? sanki ölüm kalım mücadelesine değilde kümede kalmayı garantilemişiz gibi oynuyor. yanında bi omuz görür görmez mücadeleyi bırakıyordu.

Akeem desen bal yapmayan arı. hep aynı. son vuruş yok. orta yapamıyor. önüne atılan toplar ayağına çarpıp gerisinde kalır fakat koşar koşar koşar..

2. yarı biraz kıpırdanmışız ama ben pek göremedim. heralde ankaragücü yoruldu veya 3-0 olunca rolantiye aldı. kaçırdığımız bi kaç gol var akıllara zarar.

Ceza sahası içinde kolu açık bi şekilde ankaragüçlü futbolcunun eline çarptı hakem penaltı vermedi. arkadaş "elll.." diye bağırıyordu hemen aklına geldi ankaragüçlü olduğumuz..


hayatta en kötü şey deplasmanda kendi seyircinle maç izleyememekmiş diyordum ama hem atkını formanı giyememek üstüne 4 yemek daha betermiş..

Ne diyelim bıraktık işi gücü 4 tane koydu ankaragücüüü oooo..
fena sıyırdım. milli takım arası bize yaramadı.

ayrıca dikkatimi çeken bişey var. Erhan hoca geldiğinden beri hep futbolcular maçlardan önce-sonra açıklamalarında "rakibi iyi etüt ettik, zaaflarını biliyoruz, videolarınız izledik" tipinde açıklamalar yapıyorlardı. dün gördümki erhan hoca, hikmet karaman'ın taktiğine hazır değilmiş. bu kadar saldıracak bi takım beklemiyormuş. oyuna müdehale etmeden veya edemeden felç olduk. zaten pek bi müdahale etmedi.

izmitli 2 teknik adamdan tecrübeli olan kazandı. biz kaybettik. Asker öncesi son deplasmanımdı. Cuma son maçımıza çıkıp askerlik arası vericez. haftaya BJK'ya koymak ümidiyle.. esen kalın..

3 yorum:

Robaggio dedi ki...

maçı bizim kaybettiğimiz kadar ankaragücü kazandı bunun adını koymamız lazım..
biraz havalandık gibi bir durum var ki zaten ankaraspor maçında da pek iyi değildik ama ankaragücü gerçekten çok istedi maçı ve bileğinin hakkıyla aldı...
artık bjk maçı önemli dediğin gibi ama bu maç 6 puanlıktı, kötü oldu :(

Dobrowski dedi ki...

bu maç moralleride bozar takımda. ancak bi bjk galibiyeti tekrar ümitlendirebilir. onu da kaybedersek güle güle deriz.

şöyle bi durum var. şuana kadar 23 puan topladık. 8 maçta 24 puan kazanabiliriz. böyle acaip bi durum..

rue dedi ki...

bence ankaragücü futbolcuları kadar taraftarları da cok iyi hazırlanmıslar maca. ilgileri büyüktü. şovları da cok iyiydi. galiba ortak görüş "tek umut beşiktaş galibiyeti".