11 Aralık 2008 Perşembe

sadece futbol

en çok izlenen ve sevilen spor futbol. tamam bende seviyorum ama diğer sporlara niye üvey evlat muamelesi yapılıyor. "spor haberleri" diyerek neden bizi kandırıyorlar? aslı futbol haberidir. 10 saniye ayrılan diğer spor dallarını koymasalar fazla şey kaybetmezler.

transfer dönemlerinde hep futbolcu transfer haberi palavraları dinleriz. bi kere duydunuz mu diğer spor dallarında bi palavra haber. "karamürsel belediyesi pehlivanı ahmet taşçı avrupa yolunda" hadi bu yağlı güreş bize özgü, "jason kidd pinar karşıyaka ile anlaşma yolunda" veya "özlem özçelik'e real madrid kancası" gibi haberler niye olmaz. tamam palavra transfer haberlerini hatırlayınca delirdim sananlar olabilir. asıl mesele bu sporların zerre sallanmadığı.

çocuklara "ya topçu ya popçu ol" diye öğütler veriliyor bu ülkede. başka spor dallarını öğrenmeyi geç adını bilmiyorlar bile. tamam curling, squash, golf filan yapsınlar demiyorum. ama çocuğuma ilerde başka şeylerde göstermek istiyorum. hem spor haberleri diye gösterilen ancak bize sadece futbolun olduğunu gösteren programlardan bıktım. mesela ben güreşi çok severim. küçükken kuzenlerle yaptığımız boğuşmaları saymazsak, izlemeyi severim. neden ülkemizde bi güreş ligi yok? hani ata sporumuzdu? ataların köy g.tüne mi diyoruz.

aklıma geldi geçen kerem Romario nun blogundan bahsetmişti burada. niye bizim güreşçilerden birinin blogu yoktur veya var mıdır? Mesela Ahmet Taşçı bi blog yazsa. olsa keşke..

1 yorum:

Robaggio dedi ki...

mutfaktan gelen adamların düşünceleri, yaşadıkları mutlaka çok farklı olur...
o yüzen güreş, yüzme, squash :) badminton, gülle atma vs vs.. her ne olursa olsun sporun herhangi bir dalını profesyonel olarak icra eden kimselerin bu tip aktivitelere girmesi çok ilginç sonuçlar doğurur..
-diyosun..
-diyorum..