2 Aralık 2008 Salı

Serhat Akın: "Sıfırdan başladım"


"Japon Kale ekibi olarak Serhat Akın'la röportaj yaptık!" demek isterdik ama daha o kadar organize olamadık. Tam Saha dergisi yapmış. bi kısmını aldık biz. tamamı burada

Anderlecht'e gittikten sonra senin sürekli Avrupa'da kalmanı beklerken Kocaelispor'a geldin. Bu tercihinin sebebi neydi?


Bonservisim elimdeydi ve Kocaelispor'dan çok iyi bir teklif geldi. Profesyonel bir oyuncuyum ve bu teklifi değerlendirmem gerektiğini düşündüm. Çok da yanlış bir karar verdiğimi sanmıyorum.


Kocaelispor'a gelirken kafanda hangi düşünceler vardı? Neyi amaçlıyordun? Fenerbahçe'deki eski Serhat'ı yeniden canlandırmak mıydı niyetin?


Fenerbahçe'deki Serhat geride kaldı. Ben geçmişte yaşamak istemiyorum ve önüme bakıyorum. Buraya gelirken hedefim sakatlanmadan eski performansıma kavuşmak, iyi futbol oynamak ve tekrar gündeme gelmek. Kocaelispor'da iyi oynayıp yeniden büyük bir takıma transfer olayım gibi bir düşünceyle gelmedim. Önemli olan hiç sakatlanmadan iyi futbol oynayabilmem. Sonra gerisi zaten kendiliğinden gelecektir. Bu konuda kendime güveniyorum.

Fenerbahçe farklı bir kulüp. Orada oynadığın dönemde sürekli medyanın gündemindeydin. Kocaelisporlu Serhat olmakla Fenerbahçeli Serhat olmak arasında bu anlamda ne gibi farklar var?


Bu işler hep tecrübe işi. Benim geçirdiğim gibi bir sakatlığı herhalde kimse yaşamadı. Neredeyse futbolu bırakmam gerekiyordu. Ama büyük bir çabayla geri dönmeye çalıştım ve şimdi de buradayım. O yüzden, peşimden koşulsun, fotoğraflarım çekilsin, sürekli gündemde olayım gibi şeyler düşünmüyorum. Böyle bir sakatlığı yaşadıktan sonra insanın hayata bakış açısı da değişiyor. Tek hedefim futbola geri dönebilmekti ve bunu da başardım.


Kocaelispor'da ters giden şeyler neler oldu? İsim isim bakıldığında iyi oyunculara sahipsiniz ama beklenen başarıyı gösteremediniz.


Toplama tabir edilen takımların kısa sürede başarılı olup olamayacağını kestirmek kolay değil. Fenerbahçe'ye geldiğimde 20 yeni oyuncu vardı ama Mustafa Denizli yönetiminde birbirimize uyum sağlamanın yolunu bulduk ve şampiyon olduk. Ancak bu uygulama ters de tepebilirdi. Revivo, Baliç, Anderson farklı takımlardan gelmiş, farklı karakterde oyunculardı. Bunları bir araya getirip bir anda başarılı olacaksın diyemeyiz. Fenerbahçe'de başarı sağlandı ama Kocaelispor'da sonuçlar anlamında henüz sıkıntılıyız. Ancak takımdaki arkadaşlık açısından bakıldığında mükemmel durumdayız. Şu anda bizim takımın yerinde bir başka takım olsaydı çoktan dağılırdı. Ama bizdeki sevgi, saygı çok yüksek seviyede. En kısa zamanda toparlanacağımıza inanıyorum. Fenerbahçe'de oynadığım dönemde Beşiktaş devre sonunda 11 puan farkla liderdi. Neredeyse biz bir sonraki sezonun planlarını yapmaya, Beşiktaş da şampiyonluk kutlamalarına başlamıştı. Ama sezon bittiğinde biz şampiyon olduk. Yani futbolda her şey var. Eğer oyuncular "Biz düştük" diyorsa kapıyı kapatıp gidelim. Ama Kocaelispor'un düşünce anlamında böyle bir pes etmişliği yok. Bu takım düzelecek. Çünkü takımdaki tüm oyuncular hem futbol hem de insanlık kalitesi açısından üst düzeyde. Onlarla bir arada olmaktan son derece mutluyum. Bence bir takımda her şey futboldan ibaret de değil. İnsanların birbirine saygı duyması, hoşgörülü davranması çok önemli. Biz de bunlara sahibiz. Takımın bu sezon ligde kalma hedefine ulaşması halinde önümüzdeki sezon çok daha iyi işler yapacağından eminim.

Hiç yorum yok: